Türk Vatandaşlığına Nasıl Başvurulur

2010 yılında çıkarılan ve yabancıların Türk vatandaşlığını kazanabilmeleri için gerekli şartları belirleyen “Türk Vatandaşlığı Kanunu”nun uygulanmasına ilişkin yönetmeliğin 20. maddesi, 19 Eylül 2018 tarihinde Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından imzalanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile değiştirilmiştir. Resmi gazete anılan tarih itibarıyla yürürlüğe girmiştir.

Değiştirilen metne göre vatandaşlık başvurusu için gereken sabit sermaye tutarı 2 milyon ABD Dolarından 500 bin ABD Dolarına düşürülmüştür.

Yeni düzenlemeye göre, Türkiye’de en az 250.000 ABD Doları (1 milyon ABD Doları yerine) değerinde gayrimenkul sahibi olan yabancılar Türk vatandaşlığına başvurabilirler. Vatandaşlığa girebilmenin şartları arasında yer alan “en az 100 kişiye istihdam sağlanması” ibaresi “50 kişi” olarak değiştirilmiştir. Vatandaşlık almak için Türkiye’de bankalarda tutulması gereken mevduat tutarı da 3 milyon ABD dolarından 500 bin ABD dolarına düşürüldü.

Öte yandan, yabancı yatırımcıların Türk vatandaşlığı kriterlerini karşılamak için mülkleri elinde tutması veya asgari finansal yatırım limitini en az üç yıl sürdürmesi gerekir.

Aşağıdaki koşullardan herhangi birini sağlayan yabancı bir kişi Türk vatandaşlığını kazanabilir:

En az 500.000 ABD Doları tutarında sabit sermaye yatırımı yapmış ve bu yatırımın Ekonomi Bakanlığınca tespit edilmiş yabancı uyruklu kişiler,

En az 250.000 ABD Doları tutarında taşınmazı tapuya üç yıl satılmayacağına dair şerh konulmak ve bu iktisabın Çevre Bakanlığınca tespit edilmesi şartıyla edinen yabancılar, ve Şehirleşme,

En az 50 kişi çalıştıran ve bu istihdamın Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca tespit edildiği yabancı uyruklu kişiler,

Türkiye’de faaliyet gösteren bir bankaya en az 500.000 ABD Doları tutarında mevduat hesabında üç yıl kalmak kaydıyla ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından tespit edilen yabancı uyruklu kişiler,

En az 3.000.000 ABD Doları tutarında Devlet iç borçlanma senetlerini, üç yıl süreyle muhafaza edilmek kaydıyla ve bu alımın Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlendiği durumlarda edinen yabancılar.

Türk Vatandaşlığı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmelik yayımı tarihinde (19 Eylül 2018) yürürlüğe girer.

Türk vatandaşlığının istisnai olarak kazanılmasına ilişkin kod için bağlantı
https://www.nvi.gov.tr/ministry-of-the-interior

TÜRKİYE’DE GAYRİMENKUL ALACAK YABANCILARIN VATANDAŞLIK BAŞVURUSU İÇİN ŞARTLAR

• Min. değerinde bir mülk satın almak. 250.000 ABD Doları
• İlgili tutarın Banka havalesi yoluyla ödenmesi
• Mülkün en az 3 yıl tutulması

Başvuru İçin Gerekli Belgeler

Başvuru Formu (KDV-4)
2 Biyometrik fotoğraf (50×60 mm), beyaz arka plan, ICAO tarafından belirlenir
Kişinin mevcut durumunu (vatandaşlığını) gösteren pasaport veya benzeri bir belge veya benzeri belge, kişinin vatansız olması halinde ilgili kanuni bir belgenin bu belgenin elde edilmesinin mümkün olması şartıyla
Medeni durum belgesi: Evli ise evlilik cüzdanı, boşanmış ise ayrılık belgesi. Dul ise, eş için ölüm belgesi.
Kişinin kimliğini, evli ise eş ve çocukların aile bağını gösteren nüfus kayıt örneği gibi doğum belgesi veya nüfus kayıt örneği.
Kişinin “doğum tarihi” ayı ve tarihi yoksa doğum tarihinin tamamlanması için ülkesinin yetkili makamlarından alınan bir belge. Söz konusu belgenin temin edilememesi halinde, başvuru sahibinin 6698 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 39. maddesi uyarınca işlemi kabul ettiğine dair imzalı beyanı.
Hizmet bedelinin Maliye Bakanlığına yatırıldığını gösteren dekont.
Başvuru Yetkisi ve Prosedürü
Bakanlığın yazılı talimatı üzerine, başvuru sahibi hakkında yabancının bulunduğu valilik veya yabancı misyonlar (kişi yurt dışında ise) tarafından başvuru belgelerinden oluşan vatandaşlık dosyası düzenlenir.

Posta ile yapılan başvurular kabul edilmemektedir.

Olgunlaşmamış veya ayrımcılıktan yoksun kişilerin vatandaşlık başvuruları ebeveynleri veya vasileri tarafından yapılır.

Başvuru tarihi, başvuru sahibinin başvuru formunun başvuru mercii tarafından kayıt altına alındığı tarih olarak alınır.

Yabancı makamlarca düzenlenen resmi belgelerin geçerlilik işlemleri Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin 167 nci maddesine göre yürütülür.

Türk vatandaşlığını kazanmak isteyen yabancıların yabancı makamlardan aldıkları diploma, pasaport gibi belgelerin Türkçe’ye tercümesi ve başvuru sırasında noter tasdikli olması yeterlidir.

Gerekli görülmesi halinde ikamet tezkeresi aslının onayı il müdürlükleri tarafından da yapılabilir.

Compare listings

Karşılaştırmak