Tapu Senedi

Tapu Senedi, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nce verilen arsa ve bağımsız bölümün tapu sicil kütüğündeki adres, konum, sahiplik ve sicil bilgileri gösteren belgedir.

Tapu sicillerini arşivleme yetkisi Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne aittir ve resmi kurumun tapu teslim ofisleri Türkiye’nin her şehrinde bulunmaktadır. Tapu belgesini kaybetseniz de sorun değildir, tapu sicil kütüğündeki bilgiler asıldır. Tapu tescil nakil ve bu müdürlük tarafından arşivlenir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM), 1847 yılında Defterhane-i Amire olarak kurulan en eski kurumlardan biridir ve Osmanlı İmparatorluğu’nun genç Türkiye Cumhuriyeti’ne miras kurumudur.

Türkiye’deki bütün mülkler mülkiyet hakkı sunar. Kendi mülkünüze sahip olduğunuzda, siz ve aileniz mülkünüzün tüm haklarına sahip olursunuz.

Tapu edinme süreci, mülk tipine göre değişebilmektedir.

Türkiye’de 3 çeşit tapu senedi bulunmaktadır.

1.
Hisseli Tapu

Bu tapu çeşidi mülk sahibi ve inşaat firması arasında yapılmaktadır. Uygun projenin belirli arsa üzerine inşa edilmesi için mülkün her bölümüne ayrı ayrı kayıt olduktan sonra mülk sahibi ve inşaat firmasından inşaat için onay alınmaktadır.

2.
Kat İrtifaki Tapusu

Bu tapu sayesinde konut projesi ayrı alanlara bölünmektedir. İnşaatın %70’i bittikten sonra, Tapu Sicil Dairesi tüm binanın Bina Kodu’na uygun olarak inşa edildiği onaylanmaktadır. Genelde müteahhitler binadaki konutu, konut hakkında kesin detayları içeren bu sicil sayesinde satışa sunmaktadır. İnşaat bittikten sonra müteahhit her bir tapu için tam mülkiyet hakkına başvurmaktadır.

3.
Kat Mülkiyeti Tapusu

Bu tapu sayesinde inşaat tamamlandıktan sonra kat mülkiyeti kayıda geçirilip, bağımsız alanlar belirlenmektedir. Türkiye Cumhuriyeti yasalarına ve kriterlerine uygun ev ve konut projesi için ev sahipleri, belediyeden konut sahibi olma iznini aldıktan sonra alıcılar ile daha fazla yasal sorun ile karşılaşmayacaktır.

Tapu Devir İşlemleri

Tapu devri, satıcının başvurusu ile ilgili tapu dairelerinde gerçekleşir. Başvurular hafta içi olmak kaydı ile, öğlene kadar yapılmaktadır. Tapu devri için alıcı ve satıcının ilgili tapu dairesinde hazır bulunması gerekmektedir. Ancak gerekli belgelere sahip vekiller aracılığı ile de işlem tamamlanabilmektedir.

Tapu Devrinde Gerekli Belgeler:

1. Alıcı ve satıcının nüfus cüzdanı ve her ikisininde birer fotokopisi,
2. Emlak beyan değerini gösteren belge,
3. Taşınmazın bağlı olduğu belediyeden alınan “Vergi Borcu Yoktur” yazısı,
4. Taşınmazın tapusunun aslı ve fotokopisi,
5. Konut veya işyerinde zorunlu olan DASK sigortası, (Taşınmazın DASK sigortası yoksa alım-satımın yapılamayacağı için öncelikle herhangi bir sigorta acentesinden yaptırması gerekmektedir),
6. Alım-satım işlemini gayrimenkul danışmanınız veya tam yetkili kişi yapacak ise vekaletname

Satıcının tapu devir başvurusuna giderken gerekli belgeleri tapu dairesine götümesi gerekmektedir. Başvuru ile tapu imzası arasında geçen süre içerisinde tapu masraflarının ödenmesi gerekmektedir. Bu masraflar giderler, tapu devir vergisi, damga vergileri ve döner sermaye vergisini içermektedir.

Tapu devir belgeleri hazırlandıktan sonra tapu dairesi, randevu tarihini ve saatini açıklayan bir SMS göndererek her iki tarafı da imza işlemleri için ilgili büroya davet etmektedir. Randevu tarihi, en geç iki gün içinde, çoğunlukla aynı gün öğleden sonra olmak üzere tapu dairesindeki iş yoğunluğuna göre değişebilmektedir.

Taraflardan herhangi biri yabancı ise, evraklar sadece Türkçe olarak hazırlandığından, şartları tarafa açıklamak için tapu dairesinde yeminli tercüman bulunmalıdır. Satıcı ve alıcı tapu devir sözleşmesini imzaladıktan sonra tapu görevlileri tarafından bastırılıp alıcıya verilmektedir.

Tapu devir işlemleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Size yardımcı olmaktan mutluluk duyarız. 

Compare listings

Karşılaştırmak